Created on Friday

20-11-2014 (07:42) - Bureaus

Morgen start Created on Friday, een online videoplatform dat opdrachtgevers, (jonge) creatieve talenten én het publiek bij elkaar brengt. 
 
Hoe het werkt? Op de eerste vrijdag plaatst een opdrachtgever een video met de opdracht (‘call for creation’) op www.createdonfriday.com. Creatieve talenten kunnen hun idee of concept pitchen met een korte video en dan is het woord aan het publiek. Zij gaan stemmen op de inzendingen waardoor een top 5 ontstaat. 
 
Op de tweede vrijdag kiest de opdrachtgever één winnaar uit de top 5. Al na twee weken, op de derde vrijdag, wordt het definitieve concept of zelfs al het uitgewerkte product gepresenteerd. Iedere vrijdag komen nieuwe calls online in categorieën als muziek, fashion, art, design, fotografie, video en food.
 
In 2009 had Wouter Cooijmans, destijds nog werkzaam in de IT, een idee voor een creatief videoplatform, bestaande uit drie pijlers: het bedrijfsleven, de creatieve wereld en het publiek. In 2011 pitchte hij zijn idee op Facebook en Twitter en toen begon het balletje te rollen. 
 

In juni 2013 besloot hij zijn baan op te zeggen om zich volledig toe te leggen op zijn droom. Eind 2013 stond hij met zijn team op de Dutch Design Week en startte daarna op Symbid een crowdfunding-campagne.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch