Creatieven richten vizier op Duitsland

16-01-2015 (07:33) - Bureaus

Gisteren is tijdens Eurosonic Noorderslag het Duitsland Programma 2015 gelanceerd. Creatieve ondernemers uit de sub-sectoren design, (serious) gaming, digital, mode, muziek, film, fotografie, reclame en architectuur, bundelen de krachten en wijzen Duitsland de komende twee jaar als focusland aan. 
 
Het programma is een gezamenlijk initiatief van de creatieve industrie waarbij het Topteam, de Creative Council, de Federatie Dutch Creative Industries, het Stimuleringsfonds, het Nieuwe Instituut en de Popcoalitie de krachten bundelen. 
 
Jeroen van Erp, lid van het Topteam Creatieve Industrie, benoemt tijdens de lancering het groeipotentieel van de Duitse markt voor creatieve ondernemers. 
 
Het Duitsland programma bestaat uit activiteiten en evenementen die door de sector zelf georganiseerd en gefinancierd worden, met ondersteuning vanuit het Ministerie van OC&W, het Ministerie van Economische Zaken, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, de RVO en de Kamer van Koophandel. 
 
Een overkoepelende PR campagne – welke zich zal richten op een 9-tal zogenaamde ‘main-events’ - zorgt het komende jaar voor extra zichtbaarheid binnen de Duitse markt. Nederlandse creatieve ondernemers worden ondersteund door lancering van de webportal 'Creative Holland' en een voorbereidend 'Road to Germany' programma met juridische informatie door de Kamer van Koophandel.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch