DDB maakt nieuwe InShared-commercials

19-07-2012 (08:18) - Bureaus

Verzekeringsmaatschappij InShared is ontstaan vanuit het oorspronkelijke idee van verzekeren: we leggen allemaal geld in, zodat we elkaar kunnen opvangen als er schade is. Als er een keer geld over blijft omdat er minder is uitgekeerd, dan verdelen we dat geld over mensen die schadevrij zijn gebleven. Eerlijk en helder. De vorige campagnes richten zich voornamelijk om de naamsbekendheid van InShared met de slogan ‘We All Benefit’ te laden. 
 
InShared is nu klaar voor de verdiepingsslag waarbij het InShared concept met de slogan nog meer lading krijgen. Omdat het ‘premie terug-concept’ uniek en dus onderscheidend is in verzekeringsland, gaat de verzekeraar die claim verder uitleggen. Deze zegt namelijk alles over InShared: eerlijk, logisch, transparant.
 
De unieke propositie van InShared is: ‘Als er minder schade wordt uitgekeerd dan verwacht, vloeit er een deel van de premie terug naar de klant. Deze boodschap staat ook in deze campagne weer centraal. De hoofdrolspelers van de campagne, mensen met verantwoordelijkheidsbesef, hopen door zelf op ridicule wijze schade te voorkomen hun verzekeringspremie retour. InShared richt zich op een verantwoordelijk type klant om er samen alles aan te doen om schade te voorkomen en zo mogelijk premie terug te krijgen aan het eind van het verzekeringsjaar.
 
Klant: InShared
Account: Bettina Dalenoord en Mars Samsom 
Bureau: DDB
Account: Iris Minnema
Concept: Nils Taildeman, Menno Schipper 
Productie: Roosenstein.com
Regisseur: Joris Dommels
Producer: Robert Roosenstein
 

 


Media

Marketing

Economisch