Designer Adrian van Hooydonk (BMW) erelid BNO

28-04-2015 (07:15) - Bureaus

Adrian van Hooydonk, Senior Vice President van de BMW Group, is vrijdagmiddag geïnstalleerd als erelid van de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) wegens zijn bijzondere verdiensten voor het designvak. 
 
De Nederlandse hoofdontwerper van het Duitse automerk nam daarbij het door Ted Noten ontworpen symbool in ontvangst. Gisteren ontving Van Hooydonk ook al de Global Innovation Award, for outstanding design and technology.
 
BNO-voorzitter Timo de Rijk: ‘Van Hooydonk is in alles een voorbeeld van de nieuwe ontwerper; hij is geïnteresseerd in nieuwe vormen van mobiliteit, reageert proactief op de energierevolutie van deze tijd en hij positioneert daarmee de auto als onderdeel van de lifestyle van de 21ste eeuw. Voor zijn generatie is design voor het eerst niet langer anoniem, maar leidend in de beleving van de auto.’
 
Van Hooydonk (1964) studeerde industrieel ontwerp aan de TU Delft en het Art Center Europ in Vevey, Zwitserland. In 1992 begon Van Hooydonk als ontwerper bij de BMW Group. Van 2001 tot 2004 was hij directeur van het internationaal vermaarde designbureau Designworks USA in Californië, een dochteronderneming van de BMW Group. In 2009 werd hij hoofd van de ontwerpafdeling van BMW.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch