Edgar Molenaars CEO Ogilvy

26-09-2014 (12:41) - Bureaus

Ogilvy & Mather heeft  een nieuwe CEO. Edgar Molenaars (44) is de opvolger van Rik Ledder die afgelopen zomer aankondigde te vertrekken. Molenaars, afkomstig van JWT, heeft de opdracht gekregen het succes van O&M in Nederland verder uit te bouwen. 
 
Molenaars volgt met ingang van 6 oktober Ledder op die onlangs werd benoemd tot managing director van de TBWA\NEBOKO Group. De nieuwe CEO was eerder betrokken bij Publicis, UbachsWisbrun en Rapp Collins en richtte let’s be frank op, dat later werd geïntegreerd in JWT Amsterdam waar Molenaars als deputy managing director verantwoordelijk was voor gerenommeerde lokale en internationale merken.
 
‘Toeval bestaat niet. Want ruim 10 jaar geleden volgde Rik mij op bij Rapp Collins. En nu bewandelen we de omgekeerde weg. Na goede gesprekken met het management van O&M Amsterdam en met Ogilvy EMEA in Londen had ik meteen het goede gevoel’, aldus Molenaars. ‘In Amsterdam zijn ze erin geslaagd de kracht uit het verleden, CRM en databasemarketing bijvoorbeeld, relevant te laten zijn in het heden. Bovendien heeft O&M in Amsterdam een sterk creatief profiel, waarmee het aantoonbaar klanten aan zich weet te binden. Samen met het huidige MT gaan we de weg die is ingezet verder richting en succes geven.’
 
De nieuwe CEO benadrukt dat hij in goed overleg met JWT vertrekt naar O&M Amsterdam. ‘Ik heb mijn ambities nooit onder stoelen of banken gestoken. Ralph (Wisbrun) wist vanaf het eerste moment dat ik door O&M was benaderd. Hij heeft mij alle steun gegeven. Het is precies zoals ik Ralph heb leren kennen, als een open en eerlijk mens. Mijn waardering voor JWT Amsterdam en in het bijzonder voor Ralph Wisbrun is dan ook groot.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch