FHV BBDO pakt meeste SAN-nominaties

26-03-2015 (14:28) - Bureaus

De genomineerde campagnes van het SAN Jaarboek 2014 zijn vanochtend vroeg bekend gemaakt. Maar liefst 103 nominaties dingen mee naar een SAN Accent.
 
Bij de genomineerde bureaus leidt FHV BBDO met 10 nominaties. Daarna volgen ACHTUNG! (7) en Alfred, DDB & Tribal Amsterdam, N=5 en TBWA\NEBOKO (6). ETCETERA heeft 5 nominaties en LEMZ 4. Er zijn tien bureaus met 3 of 2 nominaties. 
 
Onder de adverteerders grossiert KLM in 5 nominaties. Jumbo, Pon (Volkswagen en Porsche) en Vodafone hebben elk 4 nominaties. ABN AMRO, de Persgroep, ING, KPN, SNS Bank en Unilever zijn ieder goed voor  3 nominaties.
 
Opvallend is dit jaar dat veel kleinere bureaus ook genomineerd zijn in. Hetzelfde was recentelijk ook het geval bij de SpinAward-nominaties. Arbeidsmarktcommunicatie specialist Steam sleept 3 nominaties in de categorie Personeelscampagnes in de wacht. 
 
In de periode van 13 tot en met 24 april zullen de genomineerde adverteerders en hun bureaus hun case presenteren bij Randstad Groep Nederland in Diemen. 
 
Een ander hoogtepunt tijdens de komende Accenten-uitreiking is natuurlijk de verkiezing van de New Kid on the Block 2015. Op 31 maart komt de vakjury bij B&BA in Vreeland bijeen om te bepalen welke 6 bureaus zich op 29 april live zullen presenteren voor de vak- en zaaljury. Direct na de presentaties wordt bekend gemaakt welke 3 finalisten overblijven. Tijdens de uitreiking van de SAN Accenten op 28 mei wordt de uiteindelijke winnaar van deze 3 bureaus bekend gemaakt.  
 
Alle kanshebbers nog eens napluizen? De 103 nominaties staan vanaf vandaag op de website van SAN onder het  kopje ‘ACCENTEN’  (kijk vervolgens op ‘NOMINATIES’). De New Kid finalisten volgen na 31 maart.
 

 


Media

Marketing

Economisch