FHV ontwikkelt ‘Schiphol Go Multinational’

28-11-2014 (07:35) - Bureaus

FHV BBDO ontwikkelde voor Amsterdam Airport Schiphol de campagne Schiphol Go Multinational. Een wedstrijd waarbij ambitieuze ondernemers de kans krijgen een maand lang een pop-up office van hun bedrijf in het buitenland te winnen.
 
De luchthaven wil op deze manier haar uitgebreide netwerk van ruim 323 direct bereikbare bestemmingen bij zakelijk reizigers onder de aandacht brengen.
 
Op de website zijn per bestemming allerlei handige economische en zakelijke gegevens op te roepen. Hoe verhoudt de import vs. export zich in San Francisco en wat heeft de gemiddelde bewoner van Fukuoka te besteden? Al deze informatie wordt op de site in overzichtelijke infographics weergegeven. Dus ook voor de ondernemer die graag naar het buitenland wil, maar nog niet zeker is van de juiste markt of bestemming valt er heel wat te ontdekken.
 
Heb je als ondernemer vervolgens je zakelijke droombestemming gevonden? Dan kun je via een korte pitch meedingen naar dat felbegeerde pop-up office: vier weken lang een kantoor op bestemming naar keuze, inclusief vlucht en verblijf, een personal assistent en lokale reclamecampagne. 8 januari worden de vijf finalisten bekend gemaakt die het in de grote finale op 4 februari tegen elkaar op zullen nemen.
 
Schiphol Go Multinational is bedacht door FHV BBDO in opdracht van Schiphol en ontwikkeld in samenwerking met NewInfluence, Red Urban en UM. Technische realisatie van de website was in handen van Minivegas.
 

 


Media

Marketing

Economisch