Garuda en Fuse zien ruim 45.000 Facebook fans vliegen

18-07-2012 (08:25) - Bureaus

Vanaf juni dit jaar is FUSE Communication aangesteld als het officiële Marketing & PR bureau van Garuda Indonesia Nederland. Inzet van de samenwerking is om de nationale luchtvaartmaatschappij van Indonesië groots onder de aandacht te brengen bij het reizende publiek. Als kick-off van de samenwerking ontwikkelde FUSE Communication een Facebook actie die in minder dan 2 weken meer dan 45.000 nieuwe fans genereerde. 
 
Aangezien reizen een sociale bezigheid is lag de focus van de actie op het persoonlijk maken van de beleving en ervaring van een reis met Garuda Indonesia. Onder de noemer ‘Ziet u ze vliegen’ nodigde Garuda Indonesia Facebook volgers uit om samen met vrienden aan boord van hun eigen Garuda Indonesia vliegtuig af te reizen naar een droombestemming in Indonesië.
 
Deelnemers konden zelf een bestemming kiezen waarmee het grote bestemmingsaanbod binnen de Indonesische archipel van Garuda Indonesia onder de aandacht werd gebracht. Daarnaast had de actie een extra sociaal karakter door de optie om vrienden aan boord van het vliegtuig uit te nodigen. Door een automatisch bericht op de Facebook wall van alle passagiers werd een viraal aspect toegevoegd. De actie werd ondersteund door enkele advertenties in dagbladen en op Facebook.
 
De eerste dag verwelkomde Garuda Indonesia 2.500 nieuwe likers. Na één week meer dan 10.000. Na twee weken stond de teller op meer dan 45.000 nieuwe likers. De posts bereikten meer dan 1.927.292 mensen en de app werd 42.240 keer gebruikt. Op het hoogtepunt spraken meer dan 65.000 mensen over de actie.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch