Globrands ontwikkelt merknaam Brandinvites.com

03-07-2012 (07:25) - Bureaus

Na de snelle groei van het Franse Showroomprive.com, gestart in 2006, werd het bedrijf actief op de Spaanse, Britse en Italiaanse markt. Op het Live Shopping Days congres in Berlijn maakte oprichter Thierry Petit bekend dat spoedig ook online-verkoop in Nederland, België (augustus) en Duitsland (september) van start zal gaan. Voor de Nederlandse markt was echter een nieuwe naam nodig, zodat Globrands naming&strategy (www.globrands.com) werd ingeschakeld om daarbij te adviseren en een nieuwe naam te ontwikkelen. Het resultaat is Brandinvites.com dat sinds enkele weken succesvol actief is op de Nederlandse markt.
 
Het bedrijf telt wereldwijd meer dan tien miljoen geregistreerde leden en een omzet van 180 miljoen euro. Voor 2012 wordt gerekend op een omzet van 280 miljoen euro voor alle markten, inclusief Nederland. In sales van drie tot zes dagen verkoopt het bedrijf vooral modeartikelen tegen kortingen tot 70 procent aan leden. Onlangs werden reizen structureel in het assortiment opgenomen.
 

Volgens Petit zal er een consolidatieslag plaatsvinden tussen besloten shopping communities omdat er te veel spelers actief zijn, waaronder bijvoorbeeld ook BuyVip, eigendom van Amazon en Brand4friends, dat werd overgenomen door eBay. ‘Uiteindelijk zullen er twee of drie partijen overblijven. Merken zitten niet te wachten op al die verschillende aanbieders en zullen zich er aan slechts één committeren. Wij hopen dat we een goed alternatief voor Vente-privee.com kunnen blijven bieden.’ 


Media

Marketing

Economisch