Het Gouden Cannes van Sweetie en Lemz

23-06-2014 (08:29) - Bureaus

Het 61ste Cannes Festival of Creativity zit er op. Wanneer we naar de prijzenlijsten kijken was deze editie natuurlijk de editie van Terre des Hommes, Lemz en ‘Sweetie’ met maar liefst 13 gouden Leeuwen en de GP for Good.
 
Vooraf wist bijna iedereen al met zekerheid te zeggen dat Sweetie het goed ging doen in Cannes. De campagne tegen de webcamseksindustrie won eerder dit voorjaar al prijzen als de Lamp en de Esprix. Maar 13 maal goed plus een Grand Prix? Dat had niemand durven te dromen.
 
Er waren ook andere grote winnaars voor Nederland. Zoals bijna ieder jaar deden Heineken en haar bureau Wieden+Kennedy het prima. Het G-STAR RAW-team won in de categorie Product Design met het RAW FOR THE OCEANS-design (dat overigens werd gemaakt in samenwerking met FHV BBDO Amsterdam, Part of a Bigger Plan en popster Pharrell Williams een Grand Prix.
 
MediaMonks was (mede-)verantwoordelijk voor een waslijst aan Leeuwen en JWT Amsterdam kan trots zijn op een Leeuw voor de Kitkat have a seat-campagne. Ook BVH pakte een verdiende Leeuw. 

We kunnen als creatief land sowieso trots zijn, al mag je meer kritisch gezien natuurlijk wel een klein vraagtekentje zetten bij het feit dat vooral een handjevol campagnes bijna alle Oranje Leeuwen hebben binnengehaald, met de 13 Lemz-Lions als hoogtepunt. Positief gezien: we tellen nog steeds mee, ondanks alle doemverhalen. Het Goud van Cannes 2015 lonkt nu al. 


Media

Marketing

Economisch