Lemon Scented Tea ontwikkelt ‘Blijf Helder’-campagne Heineken en NOC*NSF

27-05-2015 (07:15) - Bureaus

Om verantwoord alcoholgebruik op een laagdrempelige manier te stimuleren voeren Heineken Nederland en NOC*NSF de campagne ‘Blijf Helder’. Sportclubs kunnen zich aanmelden om ‘De Helderste Club van Nederland’ te worden.
 
De club die de regels rondom verantwoord alcoholgebruik het best toepast, wint een reis naar de Olympische Spelen, een sportclinic of kaarten voor een sportwedstrijd. Storytelling agency Lemon Scented Tea is verantwoordelijk voor het concept en design van de campagne.
 
Heineken en NOC*NSF werken al jaren samen om verantwoord alcoholgebruik bij sportclubs te stimuleren. Ondanks deze inspanningen valt er nog veel te winnen; slechts 15% van de Nederlandse sportverenigingen leeft actief de wettelijke alcoholleeftijd van 18 jaar na. 
 
Met de ‘Blijf Helder’ campagne voegen Heineken en NOC*NSF nu een nieuw hoofdstuk aan de samenwerking toe. Op 22 mei ging de campagne van start bij de Koninklijke Haagsche Cricket & Voetbalvereeniging (HC&VV).
 
“De ‘Blijf Helder campagne is, na het Duurzame Partners in Business’ programma, de 2de campagne die Heineken Nederland samen met Lemon Scented Tea heeft ontwikkeld
 
Credits:
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk vanuit HEINEKEN: Bas Stok
Creatie: Rogier Heijning, Tom de Hooge, Coert Buiting, Wilmar Versprille en Mathijs Groos
DTP: Hugo Jansen
Strategie: Myriam van Engelen

Account: Miriam van Dijk en Orfee Goedkoop 


Media

Marketing

Economisch