Lemz grote winnaar bij Dutch Design Awards

20-10-2014 (08:39) - Bureaus

En weer kon Lemz het afgelopen weekend een belangrijke prijs in ontvangst nemen voor de Sweetie-campagne. In het Klokgebouw in Eindhoven zijn de jaarlijkse Dutch Design Awards uitgereikt. De designprijzen werden ditmaal verdeeld in zes categorieën. Daarnaast waren er prijzen voor jong talent (Young Designer Award) en de beste opdrachtgever (Best Client Award). Grote winnaar is Lemz: het bureau won met Sweetie in de categorie Service & Systems, en sleepte ook de Future Award in de wacht.
 
Sweetie, ontwikkeld voor Terre des Hommes, bestrijdt online sekstoerisme via een avatar die het uiterlijk van een jong meisje heeft. Met de Future Award voor Lemz beloont de internationale jury, onder voorzitterschap van Atzo Nicolai (DSM), een ontwerpproject met een sterk journalistieke benadering dat raakt aan een relevant thema en zowel juridische als ethische vragen opwerpt. Voor de jury is Sweetie niet alleen een overtuigend voorbeeld van wat design voor ons kan betekenen, maar stelt het ook de rol van design ter discussie.
 
Winnaars in de andere categorieën zijn Sochi Project (Kummer & Herrman, Communication); Rescue Tip Board (Spark design & innovation, Product); Rotterdam Centraal (Benthem Crouwel, MVSA Architects and West 8, Habitat); Haute Couture najaar 2013 (Viktor&Rolf, Fashion); en The In Vitro Cookbook (Next Nature Network, Design Research). 

Industrieel ontwerper Dave Hakkens ontving de speciale stimuleringsprijs voor jong talent, de Young Designer Award. Artis kwam als beste opdrachtgever uit de bus en werd bekroond met de Best Client Award. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch