Longlist New Kids bekend

02-03-2015 (10:53) - Bureaus

Afgelopen vrijdag hebben SAN, B&BA en fonk de definitieve longlist voor New Kids on the Block bepaald. Tot 14 maart worden deze vijftien bureaus in de gelegenheid gesteld zich in een White Paper te presenteren. Op 31 maart bepaalt de vakjury welke 6 bureaus doorgaan naar de volgende ronde in de jacht op het SAN New Kids on the Block Accent..
 
Er is dit jaar door SAN, B&BA en fonk geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om 2 wild cards te vergeven. De stemming die de afgelopen weken op fonkonline plaats vond, was eenduidig genoeg om tot een definitieve Longlist te komen.
 
De volgende 15 bureaus (alfabetische volgorde) worden daarom uitgenodigd zich met een White Paper aan de Vakjury te presenteren:
 
76Interactive
A Friend of Mine
Blauw Gras
C2B
CONSPIRACYSINC
Glasnost Communications
Made in May
Mixx’d
Part of a Bigger Plan 
Reclamebureau Holland
Sunshine & Sausages
Superhero Cheesecake
UM Studio’s
Wunder
Young Originals 
 
Op 31 maart komt de vakjury bij B&BA in Vreeland bijeen om te bepalen welke 6 bureaus zich op 29 april live zullen presenteren voor de Vak- en Zaaljury. Op die middag na de presentaties wordt bekend gemaakt welke 3 finalisten overblijven. Tijdens de uitreiking van de SAN Accenten op 28 mei aanstaande wordt de winnaar bekend gemaakt van het SAN New Kids on the Block Accent 
 
De Vakjury staat dit jaar onder leiding van de onafhankelijke juryvoorzitter Guda van Noort. In het dagelijks leven is zij directeur van het SWOCC en Assistent Professor aan de UVA. De Vakjury bestaat dit jaar uit:
 
Winnaar voorgaande jaar: Bart Heideman, Dog and Pony
Twee externe deskundigen: Rob Benjamens, B&BA en Lucy van der Helm, SIRE
Twee vanuit media: Arian Buurman, Ster en Nicolette Hulsebos, fonk
Twee SAN-bestuursleden: Paul Geraeds, Bakker en Aline van Keulen, KPN
Twee vanuit bureaus: Ivo Roefs, DDB & Tribal A’dam en Reinier Steures, Natwerk
 

 


Reacties

Als je ziet hoeveel problemen de Ster heeft gehad met het stemmen voor de Gouden Loeki. leidend tot een hele andere aanpak,
hoop ik dat het bij deze onlineverkiezing wèl is gelukt om 'getruukt' stemmen door bureaus tegen te gaan.
Observer @ 02-03-2015 12:21 uur

Media

Marketing

Economisch