MKB’ers op caféconsult bij reclamestrategen

08-04-2014 (00:00) - Bureaus

Stop 35 consultants en reclamestrategen samen met 70 ondernemers in een café en verspreid wat bierviltjes. Dat is het idee van Café de Zaak, waar MKB’ers een biertje kunnen drinken én een gratis consult van een uur krijgen. Wegens succes van de vorige keer was het concept afgelopen donderdag in Baut Amsterdam weer terug.
 
‘Wij werken de hele dag voor hele grote firma’s in projecten die maanden kunnen duren. Dan is het te gek om dat eens in een uur te doen voor een ondernemer uit het MKB. Die hebben daar heel veel aan’, vertellen oprichters van het café Rik Eysink Smeets (retail consultant) en Reinier Steures (reclamestrateeg). ‘Deze tijd vraagt om grote beslissingen van de ondernemers. Het probleem is dat je het na tien jaar in dezelfde winkel ook niet zo helder meer ziet, en die beslissing niet neemt. Dan is het heel fijn als iemand je objectief kan vertellen hoe je ervoor staat, en welke kant je op zou moeten gaan.’
 
Eysink Smeets is ex-reclamemaker bij JWT Amsterdam en werkt nu als consultant bij familiebedrijf Eysink Smeets Retail Consultants. Steures is reclamestrateeg en is mede-eigenaar van Natwerk en oprichter van RA*W, een kennisplatform voor jonge reclamemakers.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch