NATWERK maakt Limoncello mannelijker

30-04-2015 (00:00) - Bureaus

Creative agency NATWERK lanceert opnieuw zijn likeur Bello Limoncello. Het bureau hoopt met de herpositionering het Italiaanse drankje voorgoed van zijn truttige imago te ontdoen. 
 
Om dit te realiseren ontwierp het Amsterdamse bureau onder andere een nieuwe website, fles en shotglazen waarin het mannelijke karakter van de likeur wordt benadrukt. In de drank zelf zit minder suiker en meer alcohol. NATWERK bracht de likeur, een traditionele Limoncello, vier jaar geleden op de markt waarbij zij zich ook al focuste op het mannelijke publiek. Mede door het aantrekken van een investeerder besloten de partners om de communicatiecampagne te intensiveren.
 
De communicatiecampagne heeft als doel Bello Limoncello als een mannendrank neer te zetten. Dit gebeurt niet alleen door alle visuele communicatiemiddelen in een mannelijke jas te hullen. Ook focust de campagne zich op de horeca waar mannen de likeur niet meer als digestive maar als shot moeten gaan drinken. 
 
Tot slot gaat Bello Limoncello sponsordeals aan met een aantal bekende artiesten in het Amsterdamse uitgaansleven om zo de bekendheid onder de doelgroep te vergroten.
 

 


Media

Marketing

Economisch