Nederlandse bureaus grote afwezigen bij AME Awards

18-03-2015 (07:22) - Bureaus

De winnaars van de AME Awards 2015 zijn bekendgemaakt. De AME Grand Trophy gaat dit jaar naar DHL. De wereldwijde onderscheiding voor de meest effectieve advertising- en marketingcampagnes kende dit jaar geen Nederlandse inzendingen. Wel werd ons land vertegenwoordigd in de Europese vakjury.
 
De AME Grand Trophy is dit jaar voor de guerilla-campagne van DHL Duitsland. Met de ‘Trojan mailing’-campagne, een initiatief van Jung von Matt, liet DHL haar concurrenten pakketten ophalen die met een temperatuurgevoelige coating waren behandeld. Bij een temperatuur onder 0 graden waren de dozen gewoon zwart, maar zodra de temperatuur toenam werden de dozen geel en verscheen de tekst ‘DHL IS FASTER’. De ‘I See Fries’-campagne van McDonald's, ontwikkeld door Tribal Worldwide Shanghai, werd beloond met drie ‘Gold Medaillons’.
 
‘De AME Awards staan internationaal hoog aangeschreven, maar zijn in Nederland nog vrij onbekend,’ zegt Dick van der Lecq, Nederlands jurylid en directeur bij ETCETERA. ‘Ik heb topcases bij de Esprix en ADCN gezien die hier hoge ogen zouden gooien. Nederlandse bureaus kunnen zich met de AME dus makkelijk internationaal profileren.’
 
De award voor world’s best advertising & marketing effectiveness bestaat sinds 1994 en heeft als voornaamste doel om campagnes met spraakmakende oplossingen voor marketingproblemen te belonen. Samen met Wesley ter Haar en Joris Pol van MediaMonks vormde Dick van der Lecq dit jaar de Nederlandse juryafvaardiging.
 
Op www.ameawards.com is het complete overzicht van Award-winnaars per categorie en per regio te vinden.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch