Nieuw bureau zet ‘cultural connectors’ in

24-03-2015 (07:30) - Bureaus

Het nieuwe bureau Novel Creative Consultancy heeft de deuren voor opdrachtgevers geopend. Het bureau creëert maatschappelijke meerwaarde met ‘cultural connectors’.
 
‘Deze tijd vraagt om ideeën en ondernemingen met een maatschappelijke meerwaarde. Organisaties die relevant willen blijven, moeten hierop inspelen,' zeggen Chris Julien (32), Maarten Bul (31) en Maurice Seleky (32), partners van Novel Creative Consultancy. Samen vormt het drietal een bijzonder type bureau. 
 
‘Als creative consultancy houdt Novel het midden tussen een bedrijfsconsultant en een communicatiebureau. Wij werken samen met organisaties om hun nieuwe rol te definiëren door een combinatie van consultancy, conceptontwikkeling en nieuwerwetse communicatie.’
 
Julien is opgeleid als cultuurfilosoof en werkte eerder in de elektronische muziekindustrie en voor ABN AMRO. Bedrijfskundige Bul werkte als strateeg voor reclamebureaus THEY en LEMZ. Seleky, opgeleid als jurist, werkte als pr-consultant en pr-manager voor Coebergh Communicatie & PR en Vandejong Creative Agency. 
 
Novel heeft als opdrachtgevers onder meer de Stadsschouwburg Amsterdam, bierbrouwer Oedipus en Stichting Mama Louise. Tevens werkt Novel aan eigen projecten zoals Kunst op Mars, een denktank voor de nieuwe cultuursector.
 

 


Foto: Abel Minnee

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch