Nieuwe campagnekoers Rabobank

14-11-2014 (13:47) - Bureaus

Onder het motto ‘een aandeel in elkaar’ gaat zondag de nieuwe campagne van de Rabobank van start. De reclamecampagne is het eerste resultaat van de samenwerking tussen Rabobank en het reclamebureau Ogilvy & Mather Amsterdam.
 
De kern van het bestaan van de coöperatieve bank is de klant. Die klanten met hun oprechte verhalen vormen de basis van de nieuwe campagne. Doel van de campagne is om de verbinding met de samenleving te herstellen. De overtuiging van de Rabobank blijft dat je met elkaar meer bereikt dan alleen.
 
In de campagne draait het om de manier waarop de Rabobank de leef- en werkomgeving van haar klanten versterkt. Klanten van de regionale Rabobanken vervullen de hoofdrol. Het gaat het om klanten met een ambitie, waarin anderen hen helpen, en waarin de Rabobank die energie versterkt door mensen te verbinden en toegang te geven tot financiële diensten, kennis en netwerken.
 
Darre van Dijk, ECD Ogilvy & Mather Amsterdam: ‘Rabobank laat met voorbeelden uit hun dagelijkse praktijk en het dagelijkse leven van mensen zien wat ze bedoelen met een aandeel in elkaar. Je ziet wat mensenwillen bereiken, hoe mensen een aandeel in elkaars leven hebben en hoe de aanpak van de Rabobank daarin een bescheiden maar essentiële rol speelt.’
 
Televisie vormt het uithangbord van de Rabobank-campagne. Verdieping van concrete klantvoorbeelden vinden mensen op het online platform www.rabobank.com/eenaandeelinelkaar.  Lokale voorbeelden van Rabobank-klanten en regionale banken krijgen hiermee een landelijk podium. 
 
Overigens volgt eind december de eerste themacampagne, die ‘een aandeel in elkaar’ verder zal verrijken en bewijzen. Deze en volgende campagnes zullen TV als meest zichtbare uiting hebben, maar telkens multimediaal, lokaal en landelijk worden uitgerold en geactiveerd.
 
Executive Creative Director: Darre van Dijk
Copywriter: Jurriaan Noij
Art Director: Marco de Jong
Strategy & Account: team Ogilvy & Mather Amsterdam
Rabobank: Heleen Crielaard, Stefan Wink, Joop Spijker
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch