Nieuwsgierig en tikkeltje eigenwijs

26-06-2014 (13:30) - Bureaus

Aflevering 6 vandaag uit de serie mini-interviews met de New Kids on the Block-halve finalisten. Marcel Hellemons (Creative Director, foto) en Marlies Mols (Business Development Manager) van Moxie. ‘De longlist bestaat uit mooie bureaus, waarvan sommige qua propositie dichter bij ons liggen dan andere. We geloven in onze eigen kracht dus kom maar op met die competitie!’
 
Wat maakt jullie de perfecte halve finalist en later wellicht winnaar van New Kids on the Block?


‘Moxie is hét bureau voor effectieve creativiteit. Onze nauwe samenwerking met media- en performance-specialisten zorgt er voor dat we altijd vanuit scherpe doelstellingen en insights starten en het optimale resultaat uit een campagne kunnen halen. Daarnaast zijn wij uiterst nieuwsgierig, vernieuwend en af en toe een tikkeltje eigenwijs, juist deze aanpak zorgt voor het succes van onze campagnes.’
 
Hoe sterk is de concurrentie, verwacht je?


‘De longlist bestaat uit mooie bureaus, waarvan sommige qua propositie dichter bij ons liggen dan andere. We geloven in onze eigen kracht dus kom maar op met die competitie!’
 
Specialiseren of een zo breed mogelijk creatief pakket bieden, wat heeft jullie voorkeur?


‘Elke campagne start met het in kaart brengen van inzichten vanuit de doelgroep die de basis vormen voor een campagne-idee. Dat kan een centraal idee zijn voor een grote crossmediale campagne, maar het kan bijvoorbeeld ook een volledig digitale campagne zijn. Vanuit Moxie verzamelen we de inzichten, bedenken en ontwikkelen we de strategie en het idee en schalen het interne team op met externe specialisten indien nodig. Die aanpak zorgt voor een gezonde flexibiliteit die het mogelijk maakt om een vraagstuk zowel vanuit een breed perspectief te benaderen, maar deze ook met specialistische expertise uit te voeren.’
 
Wat is jullie USP?


‘Onze focus ligt op effectieve creativiteit met een dosis energie om ervoor te zorgen dat we het optimale resultaat uit campagnes halen. En met de uitgebreide insights, door de nauwe samenwerking met media- en performance specialisten, maakt dat ons een bijzondere en opvallende speler in het veld.’
 
Waarin zijn ‘wij’, Nederland, beter dan wel anders in vergelijking met buitenlandse bureaus?


‘Nederlandse bureaus tonen meer lef en hebben ‘typische’ Nederlandse humor, wat ons juist zo sterk maakt.’
 
Wat is jullie ultieme reclameprijs? 
‘Met effectieve creativiteit als uitgangspunt is een geweldig marketingresultaat natuurlijk de mooiste ‘prijs’ om te delen met je klant. Onze primaire focus blijft bij de tevredenheid van onze klanten, maar een waardering in de vorm van een award – groot of klein - geeft natuurlijk altijd die extra adrenalinekick.’
 
We lijken steeds meer uit de crisis te komen, merken de nog (relatief) jonge bureaus dat sneller dan de grote jongens?


‘We merken dat steeds meer merken een deel of zelfs hun gehele budget durven weg te leggen bij relatief kleinere bureaus omdat zij zien dat daar de nieuwe frisse ideeën en innovaties ontstaan.’
 
Waar zijn jullie momenteel mee bezig en wat gaan we binnenkort daadwerkelijk zien?


‘Diversiteit is wat ons werk zo leuk maakt. Binnenkort start een campagne voor TENA consult, die voor de 65+ doelgroep incontinentie bespreekbaar moet gaan maken. Daarnaast hebben we net twee pitches gewonnen om de introductiecampagnes te gaan maken voor twee modemerken die een nieuwe geur lanceren in de Benelux.’ 
 
Wat is volgens jullie de beste campagne - nationaal en/of internationaal - van 2014 tot nu toe?

‘Dat moet dan toch wel de ‘Sweetie’-campagne zijn. De wijze waarop het team zich heeft moeten verdiepen in de bizarre wereld van online kindermishandeling met onder meer als resultaat dat zij de persoonsgegevens van 1.000 daders konden overhandigen aan Interpol maakt het een case die naast de recente prijzenregen ook de nodige respect verdient voor alle betrokken partijen.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch