NLziet en KOKORO gaan verticaal

22-05-2015 (07:28) - Bureaus

NLziet lanceert deze week een door KOKORO ontwikkelde nieuwe reclamecampagne met daarin een speciaal voor smartphone geproduceerde verticale commercial. 
 
De campagne bevat een opvallend verticaal videoformaat dat speciaal is geproduceerd om te bekijken op smartphones. Verticale video's zijn snel populair geworden apps als Snapchat, Meerkat en Periscope, waar je enkel en alleen verticaal kan filmen. 
 
KOKORO tekende voor de creatieve strategie, concept en creatie van de campagne. Het idee om ook voor mobiel een verticaal formaat voor te stellen is afkomstig van het bureau. Rik Heijmen, strateeg van KOKORO: ‘Mediagebruik van consumenten verandert sneller dan bureaus en adverteerders kunnen bijbenen. Reclamemakers kunnen dat omarmen, of ertegen in verweer gaan. Wij kozen, samen met NLziet voor het eerste.’
 
NLziet
Managing Director: Niels Baas
MarCom adviseur: Jolanda Smit
 
KOKORO Amsterdam
Strategie: Rik Heijmen
Concept: Wouter Vanhaeren, Merlijn van Vliet
Project: Annette Menheere, Valery Story
Regisseur: Olaf van Gerwen (Caviar)
Producent: Rogier Dorant (Caviar)
Productie manager: Marit Groenenboom (Caviar)
Animatie, postproduction: STORM

Sound, muziek: Soundcircus  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch