Nuchter en resultaatgericht

01-07-2014 (16:38) - Bureaus

We zijn toe aan de zevende aflevering uit de serie mini-interviews met de New Kids on the Block-halve finalisten. We spreken creatief directeur Jasper Verbunt van kanshebber Redkiwi. 'Wij zijn hard op weg om het meest servicegerichte bureau van Nederland te worden.'
 
Wat maakt jullie de perfecte deelnemer/halve finalist van new kids on the block?
‘Wat wij belangrijk vinden, is dat we samen met onze klanten werken aan online resultaat. We hebben een jong en sportief team, waarmee we hard werken en veel lol hebben. Die energie en drive waarmee we werken, is wat veel klanten leuk en prettig vinden aan Redkiwi.'
 
Hoe sterk is de concurrentie, verwacht je?
‘Hmmm, lastig in te schatten. Concurrentie is er natuurlijk altijd en dat is goed, want ieder bureau heeft zijn eigen kwaliteiten en niet elk bureau past bij elke klant. Voor klanten die houden van een nuchtere, resultaatgerichte manier van werken, zijn wij het meest ideale bureau. We merken dat we hard groeien omdat steeds meer klanten, in een wirwar van aanbieders, precies onze insteek zoeken.'
 
Specialiseren of een zo breed mogelijk creatief pakket bieden?
‘Wij kunnen veel, maar op het gebied van websites zijn er een paar dingen waar we extra goed in zijn. Grotere websites met allerlei functionaliteiten bouwen we met het open source CMS TYPO3. Voor klanten met een kleiner budget die toch kwaliteit willen, bouwen we topwebsites in WordPress. Webshops bouwen we met Magento. We richten ons vooral op het MKB en het MKB+. Feyenoord en Nyenrode zijn grote klanten, maar Yolanthe heeft bijvoorbeeld ook haar webshop bij ons.’
 
Wat is jullie USP?
‘Wij zijn hard op weg om het meest servicegerichte bureau van Nederland te worden. Dat betekent dat we niet alleen de beste converterende websites en webshops bouwen, maar dat we klanten ook na de oplevering helpen om het maximale uit hun site of shop te halen. We ondersteunen klanten daarom heel actief bij hun online marketing en SEO, we organiseren workshops, en we delen praktische tips via ons uitgebreide klantencentrum.’
 
Waarin zijn ‘wij’, Nederland, beter dan wel anders in vergelijking met buitenlandse bureaus?
‘In Nederland hebben we meer focus op de kansen die ‘online’ biedt. We worden steeds vaker gevraagd door buitenlandse bedrijven om hen internationaal online neer te zetten. Het Nederlands ontwerp wordt daarbij geprezen.’
 
Wat is jullie ultieme reclameprijs? Lamp, Leeuw, Esprix, Spin of Effie? 
‘De SpinAwards komen het dichts bij onze ambities.’
 
We lijken steeds meer uit de crisis te komen, merken de nog (relatief) jonge bureaus dat sneller dan de grote jongens?
‘Zoals bij zoveel bureaus die zich specialiseren in online communicatie, is de crisis eigenlijk min of meer aan ons voorbij gegaan. Waarschijnlijk omdat jonge (en vaak kleinere bureaus) zich sneller kunnen aanpassen aan een veranderende markt.’
 
Waar zijn jullie momenteel mee bezig en wat gaan we binnenkort zien?
‘De lancering van de nieuwe Grand’Italia-website volgt na de zomer. Verder zijn we bezig met heleboel moois, waar we helaas nog niks over kunnen loslaten. Check gewoon regelmatig ons portfolio!’
 
Wat is volgens jullie de beste campagne van 2014 tot nu toe?
‘Een van de meest succesvolle campagnes is de Feyenoord Fanshop. Samen met Feyenoord hebben we een ongekende omzetgroei bewerkstelligd in het online kanaal.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch