Oculus Rift ingezet bij Creative Press Challenge

17-11-2014 (07:27) - Bureaus

De beste ideeën ontstaan uit de beste briefings. Daarom gebruikt de Creative Press Challenge dit jaar een ‘Insight Installatie’ om deelnemende creatieven te briefen.
 
Voor de jaarlijks terugkerende reclamewedstrijd van de Persgroep moesten meer dan 110 deelnemers gebrieft worden op een campagne voor vluchtelingenstichting: UAF. 
 
Om er zeker van te zijn dat alle creatieven met goede insights aan de slag konden, kregen ze geen gewone briefing, maar een interactieve installatie gepresenteerd: ’s Werelds eerste installatie die de Oculus Rift combineert met een loopband om een verhaal te vertellen.
 
Zodra deelnemers de installatie binnen stappen, lopen ze direct het waargebeurde verhaal van een jonge Iraanse vluchteling binnen. Een donkere reis, door een duistere Virtual Reality wereld die volledig gebaseerd is op de herinneringen en verhalen van een echte vluchteling. Elke stap zet een andere herinnering in beweging en elke scene weerspiegelt een andere vreselijke gebeurtenis die de renner verder van zijn thuis stuurt.
 
Maar terwijl creatieven rennen als vluchtelingen, verzamelen ze ook waardevolle inzichten die een normale briefing nooit zou kunnen geven. Daarmee is deze ‘Inzicht Installatie’ dan ook de perfecte manier om alle deelnemers klaar te stomen voor de Creative Press Challenge van dit jaar.
 
De Insight Installatie is ontwikkeld door thispagecannotbefound.com in samenwerking met creative directors Thijs Biersteker & Pieter van den Heuvel, regisseur Daniel Noguiera en AMP.Amsterdam.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch