Olli wint Gouden Loeki 2013

19-12-2013 (22:22) - Bureaus

Gisteravond was het weer zover: op Nederland 1 barstte de strijd om de Ster Gouden Loeki 2013 publiekelijk los. Aan het begin van de liveshow, gepresenteerd door Art Rooijakkers, werd bekendgemaakt op welke vijf tv-commercials de afgelopen weken het meest gestemd is. Tijdens de show kon heel Nederland via telefoon en sms stemmen op één van de vijf finalisten.


De commercial met ‘knuffel-olifant’ Olli van Diergaarde Blijdorp, Feijenoord en Verzekeringsmaatschappij ASR ging uiteindelijk met de Gouden Loeki 2013 aan de haal.
Andere genomineerden voor de reclameprijs waren de Gamma-spot met baby en het filmpje van Toyota over te grote auto's. Ook genomineerd waren het judo-meisje van Campina en de Volkswagen-commercial met hond.

Tot vanmiddag 15.00 uur kon het Nederlands publiek op www.stergoudenloeki.nl stemmen op de 36 genomineerde commercials van het afgelopen jaar. Daaruit volgden de vijf finalisten op wie telefonisch en per sms gestemd kon worden tijdens de liveshow. De opbrengst van alle stemmen die via telefoon en sms werden uitgebracht, doneert Ster aan de Serious Request-actie van 3FM.

Ster Gouden Loeki winnaars van de voorgaande 18 afgelopen jaren waren achtereenvolgens: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011) en in 2012 was ‘Lekker lang bellen’ van Telfort de grote winnaar.


Media

Marketing

Economisch