Shit happens

15-09-2014 (08:19) - Bureaus

We kennen de beelden van YouTube: een auto rijdt in volle vaart over de weg en ineens gebeurt er iets onverwachts: een kudde schapen steekt de weg over of een straaljager scheert rakelings langs. Happiness ging ermee aan de slag voor verzekeraar DVV.

Beelden van een camera op het dashboard, de dashcam. Vaak komen de video’s op internet uit Oost-Europa, waar de dashcam al jaren een middel is om je gelijk te tonen. Voor het eerst in België zet een verzekeraar officieel de dashcam in.

‘Het concept voor deze campagne begon niet met het idee voor een tv-spot’, zegt Niek Eijsbouts, creatief directeur van bureau Happiness. ‘We zijn voor de autoverzekering van DVV gaan bedenken hoe we in een markt, waar iedereen dezelfde doelgroep van “goede chauffeurs” wil aanspreken, het verschil konden te maken. Door een dashcam toe te voegen lanceren we niet alleen een hedendaags incentive, maar gaf Happiness aan DVV het advies om als eerste verzekeraar in België een standpunt in te nemen over het gebruik van de dashcam bij een betwisting van een ongeval.

Verantwoordelijk DVV : Dominique Gossé, Isabelle Scournaux
Bureau: Happiness
Creative management: Niek Eijsbouts, Philippe Fass, Karen Corrigan
Concept providers: Michael Middelkoop, Sharif Abdel Mawla
Copywriter NL/FR: Jan Denys, Bill Bilquin
Production: Just Did It - Sophie Gunsbourg
Account management : Hans Smets - Vanessa Boddewijn – Aubry Crock


Media

Marketing

Economisch