TAXI achter introductiecampagne KPN

09-08-2012 (08:13) - Bureaus

Nog niet zo lang geleden was het afsluiten van een mobiel abonnement een heikel karweitje. Voor je het wist, vinkte je ergens het verkeerde vakje aan en zat je twee jaar lang opgescheept met een wel heel royale hoeveelheid belminuten.
 
Tegenwoordig is het in een paar minuten gepiept. En kun je je contract op ieder moment herzien. Tenminste, als het aan KPN ligt. Middels de onlangs geïntroduceerde nieuwe mobiele abonnementsstructuur kan de klant nu in drie stappen een abonnement afsluiten. 
 
TAXI, het van oorsprong Canadese communicatiebureau, bedacht er een opvallende online introductie voor, getiteld 'Leasen, laden en lossen.' Hoofdbestanddeel is een 'tool' waarmee je zelf je abonnement samenstelt door letterlijk bel- en databundeltjes naar je telefoon te slepen. Deze tool is geoptimaliseerd voor tablets zodat bezitters van een iPad dit letterlijk kunnen doen.
 
Om werkelijk niets aan het toeval over te laten, is er een korte instructiefilm toegevoegd die aan de hand van een serie visuele goocheltrucs de bezoeker stap voor stap door het nieuwe abonnement neemt. De tool is door TAXI bedacht en ontwikkeld, Crabsalad tekent voor de regie. 

Media

Marketing

Economisch