Van Ons lanceert eerste interactieve iBeacon app

16-12-2014 (00:00) - Bureaus

Van Ons heeft voor het Nederlands Instituut Beeld en Geluid een interactieve app ontwikkeld met gebruik van de iBeacon-technologie. Deze app wordt gelanceerd tijdens de uitzending van de Top 2000 vanuit het Top 2000 Café in Beeld en Geluid.

Ook dit jaar verwacht Beeld en Geluid grote drukte tijdens de 156 uur durende live-uitzending van de NPO Radio 2 Top 2000 van 25 december t/m 31 december. Om de bezoekers in de wachtrij te entertainen en vast in de sfeer te brengen, kunnen ze mee doen aan een muziekquiz. Ze krijgen op basis van hun plek in de rij fragmenten te zien waar vragen aan gekoppeld zijn.

Van Ons, 8 jaar geleden opgericht door Robert van Eekhout (28) en Bas van der Lans (26), legt zich vanaf de start in 2006 toe op de technische realisatie van online projecten.
 
Radha Pleijsant, online marketing strateeg Beeld en Geluid: ’Wj zijn met Beeld en Geluid sinds 2010 gastheer van de top 2000. De week van de live uitzending op NPO Radio 2 is voor ons de drukste week van het jaar, vorig jaar ontvingen we in die week 25.000 bezoekers. Aangezien de wachttijd al snel een uur bedraagt, zochten we naar een manier om onze bezoekers tijdens het wachten te entertainen waardoor de Beeld en Geluid beleving al plaatsvindt voordat er een stap over de drempel.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch