Verlichte fietscampagne ANWB en BrandBase

30-10-2014 (07:39) - Bureaus

In opdracht van de ANWB bedacht en lanceerde BrandBase een campagne rondom fietsverlichting. Het doel van de campagne: Nederland bewust maken van de noodzaak van goede fietsverlichting en het aantal verkeersongelukken onder fietsers verlagen. 
 
De hoofdrol en tevens het thema van de campagne werd de 'ANWB Lichtbrigade'. Een stoer en fris team met een missie. De vuistregel die voor deze campagne bedacht werd: Straatverlichting aan? Fietsverlichting aan!
 
De strategie die BrandBase voor deze campagne neerzette was dat de Lichtbrigade middels opvallende lokale activaties en events een landelijk bereik van de boodschap realiseerde. Deze acties werden gedaan gedurende de herfstmaand oktober en kregen een spannend karakter. 
 
Ook werd de boodschap #lichtaan gecommuniceerd middels online content. Met een filmische trailer werd de Lichtbrigade geïntroduceerd en met korte dynamische filmpjes van de activatie zag je de Lichtbrigade in actie.
 

Als slotevent van de campagne werd op 25 oktober, de avond waarin de zomertijd over gaat naar wintertijd, de ANWB Fietscinema georganiseerd. Een drive-in bioscoop, speciaal voor fietsers. Het entreebewijs was goed werkende fietsverlichting en het zadel of de bagagedrager de bioscoopstoel.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch