Vernieuwend Fama Volat op longlist New Kids on the Block

23-04-2014 (07:56) - Bureaus

Drie oud-medewerkers van TBWA\ zijn het bureau Fama Volat begonnen. Fama Volat specialiseert zich in word-of-mouth marketing. Zowel adverteerders als reclame- en PR-bureaus kunnen bij het bureau terecht. Het bureau combineert theorie uit communicatie, sociale psychologie en literatuur met creativiteit om merkverhalen ‘buzzable’ te maken. 
 
Vanwege deze vernieuwende propositie is Fama Volat op de longlist geplaatst van de tweede editie van New Kids on the Block 2014. New kids on the Block is een gezamenlijk initiatief van Fonk Magazine en Conclusion Communication Architects. 
 
Fama Volat specialiseert zich in mond-tot-mondreclame: de aanbeveling door geloofwaardige autoriteiten.’Wij geloven dat communicatie mensen moet prikkelen om iets (positief) verder te vertellen in plaats van ontvangers te beschouwen als passieve ontvangers van reclameboodschappen’, zegt managing director Thomas Creemers. Adverteerders kunnen er terecht voor campagnes, maar ook (reclame)bureaus kunnen aankloppen voor word-of-mouth advies. ‘Onze kennis en ervaring willen we graag delen om werk beter, of in ieder geval meer spraakmakend te maken.’
 
De Latijnse naam Fama Volat betekent: ‘het gerucht heeft vleugels’. Deze woorden werden geschreven door de Romeinse dichter Vergilius en is de oudste verwijzing naar mond-tot-mondreclame. Het bureau is opgericht door creatieven Levi Sars en Jeroen Manders, samen met strateeg Thomas Creemers. Creemers, managing director van Fama Volat, publiceert al ruim vijftien jaar over het onderwerp buzzmarketing.
 
Het bureau is gevestigd op Strijp-S in Eindhoven. Eerste projectklanten zijn Samsung, Licor 43 en Dierenbescherming.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch