3sixtyfive focust nog meer op influencer marketing

08-02-2016 (08:39) - Bureaus

Creatief digitaal bureau 3sixtyfive verlegt haar focus verder naar influencer marketing. Het is dé expertise die vanaf de start centraal staat binnen het werk en de visie van het bureau.


In een tijdperk waarin advertenties ongeloofwaardig behang en adblockers normaal zijn geworden, grijpen merken steeds vaker naar alternatieven om hun doelgroep te bereiken. Al jarenlang staan influencers volgens de Edelman Trust Barometer bovenaan de ranglijsten als het gaat om wie het publiek als meest 'credible' ziet en vertrouwt. Mede-oprichter John Meulemans: 'Influencers hebben altijd een grote rol gespeeld in ons werk, maar we zien nu dat onze opgebouwde expertise en ervaring op dit gebied echt zijn vruchten begint af te werpen.'


12 branxhes in kaart
Hoewel veel influencers professioneel content produceren, mag de vergoeding nooit de primaire drijfveer zijn voor een samenwerking met een merk. De aanpak van 3sixtyfive richt zich dan ook op de intrinsieke match tussen merk en influencer. Sinds 2010 heeft 3sixtyfive influencers voor 12 verschillende branches in kaart gebracht. Alle influencers die in de loop der jaren zijn geïdentificeerd, zijn ondergebracht in een zelf ontwikkeld dashboard. Vanuit dit dashboard is het een eenvoudige stap naar het matchen van de juiste influencers en het uitvoeren van een passende influencer marketingstrategie.


 


Media

Marketing

Economisch