41 SAN Accenten uitgereikt, DAWN Bureau van het Jaar

01-06-2017 (23:00) - Bureaus

41 Accenten zijn er op 1 juni door SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland uitgereikt in een bomvolle Studio 21. Dawn en XXS leidden het klassement met elk  4 Accenten. Dawn werd bovendien tot Bureau van het Jaar gekozen. 


Direct achter Dawn (bekroningen voor Eneco en Artis/Micropia) en XXS (HEMA, Dirk van den Broek, Anderzorg, Zorg van de Zaak) stoomden Achtung! mcgarrybowen en TBWA op met drie Accenten. 
Alfred, DDB & Tribal Amsterdam, INDIE Amsterdam en JWT Amsterdam gingen op 1 juni met twee Accenten naar huis. Een opmerkelijke winnaar is Cheil Amsterdam dat won met de case The Worst Instagram Account ever (Samsung Electronics Benelux).

Winnaars die op 1 juni ook opvielen, waren onder andere ook BrandDeli (De Boer & de boer: De reis van koffiebes tot kopje, Nespresso), The Valley (voor Hertog Jan) en The Communication Company (voor Jupiler).

New Kids on the Block
Bij de SAN New Kids on the Block verkiezing ging na een indrukwekkende finale GoSpooky met de hoogste eer aan de haal. Met een leeftijd van respectievelijk 19 en 20 jaar zijn de ondernemers achter dit bureau de jongste winnaars in de SAN historie ooit.  
Meer over GoSpooky en de twee finalisten Capitola en Wunder in FONK 208.

ABC winnaars
Bij de ABC Accenten, stak de NS case en de presentatie van Ron Schneider en Joris Gruiters met kop en schouders boven het eveneens sterke werk van Heineken en Triodos Bank (bureau Dawn) uit. NS werd na en lange jureren het Consistent Accent 2016
Bij de bureaus streden INDIE Amsterdam, Dawn en TBWA|Neboko om de hoogste eer. Ondanks het feit dat de presentatie van Dawn niet als sterkste uit de bus kwam, won dit bureau op inhoudelijkheid het pleit bij de jury. Inge Ligthart, Managing Partner, Dawn: "Het winnen van de award voor Bureau van het Jaar zien we als een erkenning voor onze opvatting dat commerciële groei en maatschappelijke groei samen moeten en kunnen gaan. We hebben dit succes overigens voornamelijk te danken aan onze klanten die hier net zo over denken en die ons hun vertrouwen hebben gegeven om werk te kunnen maken dat impact heeft en relevant is”.


doeltreffend
De finalisten die dit jaar opgingen voor het Accent Adverteerder van het Jaar 2016 waren Eneco (bureau Dawn), Tele 2 (bureau INDIE Amsterdam) en Zeeman (bureau Persuade). Vurige pleidooien en presentaties die stuk voor stuk naadloos aansloten bij de kernwaarden van de merken in kwestie, maakten het de jury niet makkelijk. De presentatie van de adverteerder met het kleinste budget, Zeeman, was in handen van Caroline van Turennout, die de case doeltreffend naar de eindzege loodste. 


41 Accenten

De volledige lijst met alle winnaars:

Titel campagne

Categorie

Adverteerder

Bureau

I.s.m.

Volkswagen Bedrijfswagens Weet Niet van Ophouden

Business-to-Business

Pon's Automobielhandel -Volkswagen

Achtung! mcgarrybowen

Creative Result Communication

Uncommon ||

Corporate

Pon's Automobielhandel - Porsche

Achtung! mcgarrybowen

Hagens PR, Neurensics

Vierkant Achter Je Kleurkeuze

Durables

AkzoNobel Decorative Coatings

Achtung! mcgarrybowen

Mediacom, RTL, The Online Company, Qban online communicatie

Snel besteld, snel thuisbezorgd

Retail

Jumbo Supermarkten

Alfred International

Vijf890, Universal Media, Traffic4U, Digital United. Google

Snel besteld, snel thuisbezorgd

Branding 360°

Jumbo Supermarkten

Alfred International

Vijf890, Universal Media, Traffic4U, Digital United. Google

Was alles maar zo Crystal Clear

Fast Moving

Vrumona

Brand New Telly Industries

Boomerang Create, Starcom

De Boer & de boer: De reis van koffiebes tot kopje

Fast Moving

Nespresso

BrandDeli

ZenithOptimedia, Greenberry, 360 films, Moving Art

The worst Instagram account! Ever!

Durables

Samsung Electronics Benelux

Cheil Benelux

Starcom

WELKOM IN DE NIEUWE WERELD

Corporate

Eneco

Dawn

Mindshare Nederland, Blue Mango Interactive

WELKOM IN DE NIEUWE WERELD

Dienstverlening

Eneco

Dawn

Mindshare Nederland, Blue Mango Interactive

BUURMAN EN BUURMAN EN TOON®

Durables

Eneco

Dawn

Mindshare Nederland, Blue Mango Interactive, Anyone?

Microlympics

Vrije Tijd

ARTIS-Micropia

Dawn

 

KLM Bonding Buffet

Smart Idea

KLM Royal Dutch Airlines

DDB & Tribal Amsterdam

WeFilm, Ilias Ernst

Brand trust

Durables

Pon's Automobielhandel - Volkswagen

DDB & Tribal Amsterdam & Achtung! Mcgarrybowen

MediaCom, BrandDeli

WE x Nina - een branded content case van de toekomst

Retail

WE Fashion

Endemol Shine Nederland & RTL

brandwebbing

NIVEA Creme - De beste verzorging voor de hele familie

Fast Moving

Beiersdorf

FCB Hamburg/Amsterdam

 

Happy Happy Dance Dance

 Dienstverlening  Tele2 INDIE Amsterdam   CODE D’AZUR, iProspect, MEC
 WORK Dienstverlening   YoungCapital  INDIE Amsterdam  

Interpolis - Heel Nederland in #AutoModus

 Dienstverlening Financieel

 Interpolis

 Interpolis

 538Concepts, De Persgroep, &Leloux, Brandfighters, Storm Digital, Marco van Buren

Het Plezier van Ziggo

Dienstverlening 

 Ziggo

 J. Walter Thompson Amsterdam

OMD, Ride, SearchResult, Holy Fools, The Ambassadors, Kapsalon, MRTN Editing Amsterdam, Cablejuice, Studio Alfred Klaassen

The Next Rembrandt

 Smart Idea

 ING Nederland

J. Walter Thompson Amsterdam 

Microsoft, Mindshare, New Amsterdam Film Company, Kreukvrij, Superhero Cheesecake

Hoe OHRA vrije zorgkeuze hét thema van het zorgseizoen maakte

 Dienstverlening Financieel

 OHRA

 Joe Public Take-Away Advertising

 

Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm!

Non-Profit & Overheid 

Hartstichting 

 KINGSDAY

 Blossom, Initiative

Het perfecte leven (bestaat niet).

Non-Profit & Overheid

SIRE (Stichting Ideële Reclame) 

 N=5

Bijl PR, Bonkers Amsterdam, Ambassadors, 356 Media, Getty Images, Postoffice, Tone of Voice, code&coding, SuperBruut, Vellance, Monalyse, Feka en Fred Moolhuijsen 

The Good Life Agency: het nationale sociaal experiment

 Smart Idea

SIRE (Stichting Ideële Reclame) 

 N=5

Bijl PR, 356 Media, Getty Images, Postoffice, Tone of Voice, code&coding, Vellance, Monalyse, Fred Moolhuijsen 

 Zeeman trouwjurk

Retail 

Zeeman 

 Persuade

Ganbaroo 

Talking Ice Cream

Fast Moving 

 OLA

 QiONLY

Blyde 

Marten & Oopjen

Vrije Tijd 

 Rijksmuseum

 Rijksmuseum, Skipintro

 Rijksoverheid, Irma Boom Office, Het PR Bureau, Boomerang Create, Studio Fraaj, ThiemeMeulenhoff, ING, KPN, Philips, BankGiroLoterij, Douwe Egberts, KLM, Heineken, JCDecaux, Wim Vonk

NIX18 - PEUKIE? NOU.., NEE!

Non-Profit & Overheid 

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

 Roorda Reclamebureau

 

van sta-op hulpmiddel naar relaxmoment  Branding 360°  Prominent  Selmore Creative Agency  
Wij zijn PostNL en we hebben iets voor je.  Corporate PostNL   TBWA\NEBOKO  
Terug naar de Dino's met Freek! Retail  Albert Heijn   TBWA\NEBOKO Naturalis, MEC, &samhoud media 
Koningsdag  Smart Idea  McDonald's Nederland TBWA\NEBOKO   
Jupiler Refilltje   Smart Idea  Jupiler  The Communication Company  
Uit Liefde voor Bier Branding 360°   Hertog Jan (AB InBev)  The Valley Vizeum, Osborne Pike, SiteSupport, De Wolven 
Wat heeft uw zaak nodig?  Business-to-Business  Wijn & Stael Advocaten  True  
Wat heeft uw zaak nodig?  Corporate  Wijn & Stael Advocaten  True  Starcom

Sterker op het werk

Business-to-Business Zorg van de Zaak  XXS Amsterdam FC Utrecht, IvRM Communicatieadvies, PR-bureau, SearchResult

Zorg voor #deleven

Dienstverlening Financieel 

 Anderzorg

 XXS Amsterdam

 

 Prinsjesdag

 Smart Idea

Dirk van den Broek

 XXS Amsterdam

 Europride

 Smart Idea

 HEMA

 XXS Amsterdam

Belly and Brain 

 

 

 

 

 


Media

Marketing

Economisch