Adobe zet art directors & kids aan het werk

31-08-2015 (15:18) - Bureaus

13.03 uur - Adobe en UM Studios lanceren gezamenlijk My Creative Tale. De belangrijkste doelstellingen van het initiatief zijn het stimuleren van creativiteit bij kinderen en creatieve professionals kennis laten maken met de nieuwste mogelijkheden binnen Adobe Creative Cloud.


Kinderboekenschrijfster Chariva heeft speciaal voor My Creative Tale het verhaal Fox & Blowfish en de Regenboograce geschreven. Creatieven worden uitgenodigd om bij ieder van de vijf hoofdstukken illustraties te maken via www.mycreativetale.com, geïnspireerd door de basistekeningen van kinderen (eigen kind, neefje, buurmeisje of al beschikbaar gestelde kindertekeningen).


De kinderen bepalen de briefing en invalshoek. Op de My Creative Tale-website verschijnt iedere twee weken een nieuwe tekenopdracht – behorend bij één van de vijf hoofdstukken van het verhaal - waar kinderen en creatieve professionals hun creativiteit en tekentalent op kunnen loslaten.


De eerste opdracht is bij de lancering van de website vrijgegeven, de laatste tekenopdracht komt op 26 oktober online. De My Creative Tale website kan vervolgens nog tot 31 december worden gebruikt. De beste inzending per hoofdstuk wordt door Adobe en UM Studios beloond met een grote tekendoos, een Adobe Creative Cloud lidmaatschap en aan het einde van de campagne een fysieke druk van het eigen boek.

Om creatieven te inspireren om samen met hun eigen kind, nichtje/neefje of buurjongen/buurmeisje illustraties te gaan maken voor het boek, hebben Adobe en UM Studios alvast vijf aansprekende illustratoren en hun kinderen gevraagd om hun kijk op het verhaal te visualiseren;  Lucky Dubz, Bardo Hogendoorn, Dannes Wegman, Zender, Freek van Haagen en Kingcoma hebben de handschoen opgepakt.
 


Media

Marketing

Economisch