Amsterdam creative agency Khanna \ Reidinga rebrand naar KRFL

18-07-2017 (12:11) - Bureaus

Amsterdam onafhankelijk creative agency Khanna\Reidinga kondigt een fusie en een nieuwe naam aan: Khanna\Reidinga\Faralley\LeBon, of afgekort: KRFL. De twee oorspronkelijke oprichters – Brits Strateeg, Rikki Khanna en de Nederlandse Executive Creative Director, Hesling Reidinga - worden vergezeld door twee nieuwe partners; Design chief, Maarten Versteege en productie veteraan, Michel de Goede.


Maarten stond aan de wieg van vele brand identities waaronder recentelijk voor Volkswagen’s MOIA en brengt een brede en prijswinnende ervaring binnen de organisatie. Michel speelde een belangrijke rol in de formatie van productiehuis Czar, CCCP en Pool Worldwide. Hun meest recente activiteit betrof de oprichting van het start-up agency, The Commitments. 

KRFL’s twee nieuwe letters staan voor Faralley en LeBon, losse vertalingen van Versteege - ‘Far Alley’, en de Goede - ‘Le Bon’.


eigenzinnige vertaling

“Deze eigenzinnige vertaling van de namen van onze nieuwe partners reflecteert ons gevoel voor humor en de internationale en multi-culturele samenstelling van ons bureau. Deze samenstelling is een reflectie van de wereld waarin we leven en houdt onze inzichten fris en ons werk scherp,” zegt Hesling Reidinga, Executive Creative Director en partner in KRFL.


nieuwe internationale en Nederlandse klanten

De fusie en nieuwe identiteit markeren een nieuw hoofdstuk in het groeiende bureau, dat onlangs een aantal nieuwe internationale en Nederlandse klanten op haar lijst kon toevoegen; technologie merk TomTom, Volkswagen Group’s new mobility merk MOIA, Friesland Campina, DrukWerkDeal, Smart Living Spaces company G3, en serviced appartementen company Yays. Het bureau voorzag Volkswagens eerste volledig autonome voertuig van de naam ‘Sedric’, aangekondigd op de Motor Show van Genève.


onmogelijke mogelijk maken

Rikki Khanna: “Onze nieuwe partners Maarten en Michel versnellen de ontwikkeling van ons bureau en breiden ons aanbod aan klanten uit. Met Maarten hebben we een inspirerende Design Director van zeer hoog niveau in huis gehaald. En Michel is een zwaargewicht producer en managing director die het onmogelijke mogelijk maakt."


Brand Therapy

Hij gaat verder: “Steeds meer klanten benaderen ons voor een bepaalde ‘brand guidance’ vanuit hoger in de organisatie. Dit maakt het mogelijk voor ons om met mensen op directie niveau te werken om waarheden te ontsluiten die soms verborgen zitten binnen hun organisatie - we doen dit door een proces toe te passen dat wij Brand Therapy noemen - dit impliceert dat de antwoorden op bepaalde vraagstukken meestal binnen de organisatie te vinden zijn. Wanneer we een goed een idee krijgen van het fundament van het merk wordt de sprong naar brand design en campagne voeren veel logischer en natuurlijker. We zijn klein genoeg om benaderbaar te blijven voor onze klanten maar ook flexibel genoeg om breed scala aan strategische en creatieve oplossingen te bieden. Deze mix lijkt zeer geliefd te zijn bij onze klanten.”


Herengracht

Het bureau is verhuisd naar een pand op de Herengracht, een thuishaven voor meer internationale bureaus. Het bureau heeft een grote expositie/events ruimte die openstaat naar het hart van de stad. “Het open karakter van het kantoor is een reflectie van onze open blik. Het is een venster op de wereld en geeft ons de mogelijkheid om culturele events te organiseren” zegt managing partner en executive producer, Michel de Goede.


design- en campagne-denken

“Als bureau kijken we altijd vooruit naar de toekomst. Dat zie je in ons werk en in onze klanten, die bezig zijn met ingrijpende onderwerpen als de toekomst van steden, nieuwe vormen van mobiliteit en het her-vormgeven van fysieke ruimte. Bij KRFL zijn we altijd nieuwsgierig en omarmen wij het nieuwe. In onze aanpak integreren wij het fundament van een merk in design-denken en campagne-denken - een interessant gebied om in te werken,” zegt nieuwe partner en design director, Maarten Versteege. 


Michel de Goede: “Deze fusie is een testament van het harde werk en toewijding van het gehele team. We plukken nu de vruchten van onze volharding. Natuurlijk vieren wij dit nieuwe hoofdstuk maar we zijn voornamelijk gefocust op het maken van geweldig werk voor onze klanten.”

 


Media

Marketing

Economisch