Artsen zonder Grenzen kiest voor RLVNT

06-07-2017 (14:39) - Bureaus

Na een pitchtraject dit voorjaar heeft Artsen zonder Grenzen gekozen voor een intensieve samenwerking met RLVNT. De komende jaren zal het bureau hen als strategische partner ondersteunen op het gebied van mediastrategie én content creatie.


Artsen zonder Grenzen is ambitieus en zit niet stil. Hun artsen, verpleegkundigen en coördinatoren bouwen op bijna onmogelijke plekken medische voorzieningen en helpen iedereen, ongeacht geloof, ras of politieke voorkeur en óók in gevaarlijke (oorlogs-) gebieden. Sinds de oprichting heeft de organisatie met haar onafhankelijke en actiegerichte mentaliteit een waardevolle achterban opgebouwd, maar tegelijkertijd ziet zij ook het geefgedrag van mensen veranderen. Om ook in de toekomst medische noodhulp te kunnen bieden, gaan zij samen met RLVNT de komende jaren meer tailormade communicatiestrategieën ontwikkelen. Communicatie waardoor zowel hun trouwe achterban als nieuwe gevers zich aangesproken voelen. 


indrukwekkende verhalen

Leila de Zwart, strateeg bij RLVNT: “Als kennismaking bij Artsen zonder Grenzen spraken we met mensen ‘uit het veld.’ We spraken met een een logistiek medewerker die net een ziekenhuis had opgezet in Jemen en met een lid van het Noodhulpteam die afreist naar plekken waar acuut een crisis is, waaronder Syrië. Zij vertelde over het bombardement op het Syrische ziekenhuis en over de kracht te vinden om alles weer opnieuw op te bouwen en door te zetten. Wij waren er allemaal een beetje stil van, maar werden tegelijkertijd ook geïnspireerd. Er zijn zoveel aangrijpende, mooie verhalen te vertellen over wat Artsen zonder Grenzen doet. En daarmee zijn we direct aan de slag gegaan.”


Intensieve samenwerking

Brechtje Hassing, campagnemanager bij Artsen zonder Grenzen: “Vanuit Artsen zonder Grenzen waren we op zoek naar een partner die ons zowel op strategische vlak als operationeel kan ondersteunen de communicatie met onze donateurs en supporters te verbeteren. Na een vliegende start zien we de samenwerking met veel vertrouwen tegemoet.”

 

Media

Marketing

Economisch