Bescheiden Leeuwen-oogst voor Nederland

29-06-2015 (08:19) - Bureaus

7.18 uur De eindteller van de 62ste editie van de Cannes Lions stond voor Nederland zaterdagavond op totaal 20 Leeuwen, vier minder dan in 2014, toen 'we' 24 maal wonnen, twee Grand Prix' inbegrepen.
 
Zaterdagavond – op de afsluitende avond van de Cannes Lions – ging het Film Craft Goud naar 72andSunny Amsterdams  ‘Everyday is day one’-campagne in opdracht van Samsung. Ogilvy & Mather Amsterdam greep weer Brons met ‘Death Penalty’ voor Amnesty International.
 
In de categorie film werd er Zilver gescoord door het deze editie al vaak geprezen ‘Imagine’ (S7 Airlines) van Wieden+Kennedy Amsterdam. Er werd viermaal Brons uitgereikt. Weer twee keer W+K (Heineken ‘The City’ en ‘The Match’).
 
Ook JWT Amsterdam won nogmaals een Leeuw. Brons dankzij Elan ‘Taste the translation’-campagne. Hetzelfde gebeurde met 72andSunny Amsterdam’s ‘Everyday is day one’ (Samsung).  
 
Tot slot werd er eenmaal Nederlands Brons vergeven in de categorie Branded Content & Entertainment: Ogilvy & Mather Amsterdam flikte het in de vorm van ‘The Oceans’ voor WWF Nederland. 

Uiteindelijk is Wieden+Kennedy Amsterdam met 7 Leeuwen de best scorende Nederlandse bureau. Daarna volgen DDB & Tribal Amsterdam (5) en Ogilvy & Mather Amsterdam (4). 


Media

Marketing

Economisch