CapeRock ontwerpt nieuwe identiteit voor Joe

17-08-2016 (15:42) - Bureaus

Het Belgische radiostation Joe heeft een nieuwe identiteit, waarbij muziek het hart van het merk vormt en de visuele kern binnen de identiteit. Met een nieuwe, eigentijdse, moderne en jongere uitstraling is Joe klaar voor de toekomst.
 
Het merkimago van Joe was gedateerd en moest worden vernieuwd om Joe's sterke positie in de Belgische markt te behouden. Joe is als merk persoonlijk en dichtbij, en speelt met haar muziekkeuze in op het ritme van de dag. Op de zender worden alle ins-en-outs over muziek, nummers en artiesten besproken en met een playlist die varieert van all-time greatest hits tot instant classics vormt het merk een muzikale inspiratiebron voor haar publiek.
 
Om de grootste artiesten en beste muziek visueel te claimen, heeft CapeRock een identiteits-systeem ontworpen, waarin deze door gebruik van de O van Joe in de spotlight worden gezet. De kleur lemon lime groen creëert een visueel onderscheid in de markt en is een visuele link naar de heritage van het merk. Binnen het identiteitssysteem wordt met verschillende kleurencombinaties gewerkt.
 
 
 
 
 

Media

Marketing

Economisch