DAY ontwerpt nieuwe winkel in het Van Gogh Museum

07-09-2015 (07:38) - Bureaus

12.00 uur - Op 5 september opent de nieuwe winkel in het Van Gogh Museum haar deuren. DAY creative business partners is verantwoordelijk voor het design van deze  nieuwe onderscheidende retailomgeving die onderdeel uitmaakt van de nieuwe entree aan het Museumplein.

Gesina Roters, creative partner van DAY over het design: ‘We wilden een herkenbare, maar ook zeer flexibele winkel creëren. Met veel licht en ruimte, zodat het productassortiment zo optimaal mogelijk wordt gepresenteerd en de bezoekers zich welkom voelen.’

DAY liet zich voor het concept inspireren door het werk van de meester zelf. Van Gogh’s expressieve, op het oog willekeurige, penseelstreken vormden de basis voor het thema ‘Structured randomness’. DAY’s senior designer Robert van Baarsen licht toe: ‘Gestructureerde willekeur kun je overal in de winkel vinden; er is niet één hoek hetzelfde, waardoor op iedere plek iets nieuws te ontdekken is. De ruimte is onregelmatig gevormd en toch gestructureerd.’

Dit is niet de eerste keer dat DAY met het Van Gogh Museum samenwerkt. In 2009 ontwierp het Amsterdamse bureau de eerste winkel voor het museum. Hiervoor werd DAY beloond met de ‘Best of the best’ Red Dot design award. De  tijdelijke boekhandel werd vervolgens ontwikkeld en in februari van dit jaar organiseerde DAY een exclusief evenement in Dubai voor de lancering van de Van Gogh Museum Relievo’s. Het bureau was eerder verantwoordelijk voor de merkstrategie en -identiteit van deze collectie 3D-reproducties van Van Gogh’s schilderijen.
 


Media

Marketing

Economisch