Embassy of Dutch Creativity start 3e editie creatieve handelsmissie

13-02-2017 (15:26) - Bureaus

ADCN, Dutch Digital Agencies, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design en VEA bundelen dit jaar opnieuw hun krachten om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival. Nieuw dit jaar is de locatie: een centrale club aan het strand waar de hele week bijeenkomsten en activiteiten, events en feesten plaatsvinden, waarmee zowel het Nederlandse als het internationale spectrum bediend wordt.


Vorig jaar deden 40 bureaus mee als ‘Ambassador’, die aan de hand van criteria geselecteerd werden als de allerbeste representanten van de Nederlandse creativiteit: reclame, digital, design, audio en film. Daarnaast ondersteunden 25 Partners het project, waar ±150 internationale gasten op af kwamen. Ook dit jaar is de missie om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media - maar ook aan elkaar. En om Nederlandse creativiteit te vieren met een internationaal publiek, waar Nederland en de stad Amsterdam beiden gepromoot worden als de plek voor talent, partners en creatieve business.


Kyra Roest (IAA Europe): 'De afgelopen twee jaar hebben we met elkaar hard gebouwd aan dit initiatief, een project met een langere adem. Geweldig om te zien dat we nu de volgende stap kunnen maken.'


De nieuwe locatie zorgt er ook voor dat de toegang eenvoudiger is en dat er meer vrijheid en mogelijkheden voor het programma zijn. Inmiddels staat er een redelijk gevuld programma, waaronder een dagelijks inhoudelijk programma. Bovendien wordt op dezelfde locatie diverse andere Nederlandse initiatieven neergezet. Onder andere op dinsdag de Jonge Honden party en op donderdag de Sizzer party. 


De organisatoren hopen dat er een einde komt aan de onderlinge concurrentie van de verschillende Nederlandse initiatieven, door het samen te brengen in, of af te stemmen met het programma van de Embassy of Dutch Creativity.  Annemieke Deering (DDA): 'Met de upgrade qua locatie hebben we de uitstraling die we zoeken. Tegelijk een plek waar echt iedereen op in kan haken: Nederlandse partners, bureaus en eventorganisatoren.'


aanmelden
Als je zelf ook van plan bent iets te organiseren tijdens Cannes, iets met relaties wil plannen, als bureau aan wil sluiten als Ambassador, als merk of organisatie als Partner, dan kan de organisatie voor meer info benaderd worden via annemieke@dutchdigitalagencies.com

 

Media

Marketing

Economisch