Gen Z generatie positiever tegenover traditionele reclame

10-08-2017 (14:00) - Bureaus

Uit onderzoek van onderzoeksbureau Kantar/Milward Brown over houding en gedrag ten opzichte van reclame komt naar voren dat mensen nog altijd positiever aankijken tegen traditionele reclame dan tegen digitale reclame. De jongere Gen Z generatie (16-19 jarigen) voelt zich overweldigd door het aanbod en heeft hoge verwachtingen van reclame, maar staat open voor kwalitatieve en traditionele uitingen. 
 

AdReaction onderzoek in 39 landen

Kantar/Milward Brown heeft het AdReaction onderzoek uitgerold in 39 landen. In dit onderzoek is gekeken naar het gedrag ten opzichte van reclame onder de Generaties X, Y en Z. De resultaten helpen de verschillen en gelijkenissen tussen de generaties beter te begrijpen, waarbij de focus voornamelijk ligt op Gen Z.
 

design belangrijker

Vier elementen zijn van belang om Gen Z succesvol te bereiken:
* Goede muziek die bij de content past.
* Humor waarmee Gen Z zich kan identificeren.
* De jongere generatie vindt het design belangrijker dan de oudere generaties X en Y.
* Met een celebrity in de uiting is Gen Z meer geneigd de creatie leuk te vinden. 
 
Lees hier meer over dit onderzoek

BrandDeli

Media

Marketing

Economisch