Globrands en Wunder ontwikkelen nieuw merk voor Enexis

13-10-2016 (16:13) - Bureaus

Tijdens het FD Energie Debat op woensdag 12 oktober heeft Enexis bekend gemaakt dat het een nieuw bedrijfsonderdeel heeft opgericht, dat zich ten doel stelt de energietransitie te versnellen. Globrands en Wunder werkten samen bij de ontwikkeling van de merkidentiteit. Globrands ontwikkelde de naam ‘Enpuls’ en Wunder is verantwoordelijk voor de merkstijl. 


De energiemarkt maakt de komende jaren een transitie door. Binnen Enexis is Enpuls het innovatielab dat op zoek gaat naar nieuwe ideeën en kansen in de markt. Het brengt interne en externe marktpartijen samen met start-ups, universiteiten en overheden om innovaties voor de energiemarkt te ontwikkelen. Enpuls richt zich daarbij op vier centrale thema’s: duurzame gebiedsontwikkeling, flexibele energiesystemen, energiebesparing en duurzame mobiliteit. 

duidelijkheid
Mike Dijkstra Taurel van Globrands: 'In een veranderende wereld is behoefte aan duidelijkheid. ‘Enpuls’ is taalkundig een elegante manier om ‘energie’ en ‘impuls’ te verbinden. Hij is iets beschrijvender dan de naam ‘Enexis’ en geeft op een unieke manier de juiste positionering aan binnen het Enexis-portfolio.'

merkstijl
Alef de Jong van Wunder: 'Het was een mooie uitdaging om op basis van de Enexis merkstijl een onderscheidend en innovatief merk neer te zetten. De merkstijl is ontstaan vanuit het onderzoekende en innovatieve karakter van Enpuls. De merkstijl vertelt daarmee een passend en nieuw verhaal.'

 

 

 


Media

Marketing

Economisch