Grolsch eert reclameman Gerard Brummer

02-07-2015 (07:55) - Bureaus

7.05 uur Een biermerk eert een reclameman. Het klinkt als de omgekeerde wereld, maar Grolsch (400) doet het in de vorm van jubileumblikken.
 
Aanleiding? Reclameman Gerard Brummer weigerde ooit de ‘Vakmanschap is Meesterschap’ tv-commercial te veranderen. Deze werd vervolgens één van de langstlopende en meest succesvolle spotjes uit de Nederlandse geschiedenis. 
 
Als ode aan Brummer, en ter ere van 400 jaar karakter, introduceert Grolsch drie blikken die met hun design verwijzen naar de tijd van Brummer. De introductie maakt deel uit van een reeks van speciale jubileumproducten die de brouwer dit jaar uitbrengt.

De ontwerpen van de jubileumblikken zijn gebaseerd op designs uit het verleden van Grolsch. Zo komen logo’s, lettertypen en kleuren terug die in het verleden zijn gebruikt voor bijvoorbeeld verpakkingen, glaswerk en reclames. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch