Hero International kiest Burst als global digital production agency

03-02-2016 (21:47) - Bureaus

Hero Group heeft gekozen voor Burst als global digital production agency. Burst heeft de afgelopen drie jaar al verschillende platforms en campagnes succesvol ontwikkeld voor de Nederlandse tak van de organisatie.

Hero Group heeft alle marketing activiteiten gecentraliseerd met de inzet van een global platform dat Burst afgelopen jaar ontwikkeld heeft. Veel merken van Hero maken al gebruik van dit platform, zoals Hero, Vitrac en Tova. Nu alle corporate communicatie en brand websites ontwikkeld zijn, worden campagnes en andere platformen ook op internationaal niveau gecentraliseerd en over alle landen uitgerold.

Op dit moment ontwikkeld Burst in samenwerking met FCB Zürich de campagne voor Hero Jam die begin maar als eerste in Spanje zal worden gelanceerd. 

'Door het centraal ontwikkelen van onze online campagnes en platformen kunnen we meer synergie tussen de verschillende landen creëren. Op een agile manier kunnen we het platform doorontwikkelen, waardoor we snel een eenvoudig op lokale, globale en technologische ontwikkelingen kunnen inspelen', aldus David Ros (Hero Group). 'Dit levert een enorm veel efficiency op en besparing in de kosten. Verder kunnen we nu op een efficiëntere manier statistieken verzamelen per land. De landen kunnen met inzage in deze data veel van elkaar leren, wat zeer waardevol is. Hierdoor creëren we een kwalitatieve benchmark ten opzichte van elkaar.'

'Het eerstvolgende project is een platform voor het van oorsprong Zweedse babyvoedingsmerk Semper. Voor Semper ontwikkelen we een brand website platform, waarop 5 markten komen te draaien, zegt Jeroen van de Berg (Head of Production, Burst). Het continue doorontwikkelen van dergelijke platforms en de inzet van data is wat wij voor meerdere opdrachtgevers doen. In de huidige steeds veranderende markt is het belangrijk als merk snel te kunnen acteren richting de consument en op een goede manier relevant te blijven.'
 


Media

Marketing

Economisch