Jong Brandreclame aan de slag voor Score en Enexis

13-03-2017 (09:00) - Bureaus

Het Groninger reclamebureau Brandreclame mag aan de slag voor netbeheerder Enexis  en retailer Score. Het team van dertien creatieven breidt op bijzondere manier uit met een grote extra lounge- en kantoorruimte. Gemiddelde leeftijd bij Brandreclame: 26 jaar.


De groei van Brandreclame is onder meer het resultaat van een interne pitch vormgevers in direct contact met de klant brengen, campagnes binnen een week klaar hebben en bouwen aan een sterk eigen merk op een prijsconcurrerende plaats in het land. 


Een interne pitch, die schreef oprichter Bennie Bus (27) van Brandreclame uit voor een complete campagne die het bureau mag creëren voor de nieuwe klant jeans store Score. ‘Normaal wijzen we altijd een designteam aan, maar nu werken verschillende teams onafhankelijk van elkaar ontwerpen uit. Niemand weet anders van elkaar wat ze maken.’

‘Op deze manier dwing je mensen met elkaar samen te werken. Je zet meer mensen op één project, dus het kost meer geld. Maar eens in de zoveel tijd is het goed voor je bedrijf om dit soort dingen te doen. Echt heel verfrissend. Je zet mensen op scherp. Je moet het niet elke keer op deze manier doen, maar er is niets mis met een beetje onderlinge competitie. Iedereen heeft eigen accounts, dus vaak werken bepaalde vormgevers niet of nauwelijks met elkaar. We dachten: hier kunnen we veel meer uithalen. We organiseren nu brainstormsessies en dagen elkaar uit.’ Uiteindelijk bepaalt de klant de winnaar. ‘Zij vinden het te gek. Wij bepalen wel wat er uiteindelijk naar hen toe gaat.'

 

Media

Marketing

Economisch