JWT Amsterdam verder als J. Walter Thompson Amsterdam

05-10-2015 (11:33) - Bureaus

Een oude bekende met een nieuwe naam: in lijn met de internationale rebranding, verandert JWT Amsterdam haar naam in J. Walter Thompson Amsterdam. Met de naamswijziging komt ook een nieuwe website die de koers (en de design-focus) van het bureau onderstreept: jwt.amsterdam.
 
De naam en de website zijn niet de enige veranderingen die het bureau de afgelopen drie jaar op het Leidseplein heeft ondergaan; transformatie is een thema geworden. 
 
De grote verandering werd ingezet toen Marcel Buining zich bij het bureau aansloot als Deputy Managing Director. De afgelopen maanden kwamen daar nieuwe, dragende mensen bij zoals Marcel Hartog, creatief eindverantwoordelijke van Publicis en Daan de Raaf (ex-DDB & Tribal), die binnen THINK de competentie Strategie leidt en tevens verbonden blijft als docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam
 
Per 1 oktober is de steeds belangrijker wordende competentie Connection Strategy verder uitgebouwd met de komst van Angelique Schreuders (voormalig Integrated Business Director en lid MT Carat Amsterdam) om zo klanten te helpen steeds gefragmenteerder en beweeglijker doelgroepen te bereiken.
 
Vertrokken in maart en terug bij het bureau in juli als Non-Executive Board Member: Jan Bouts. De DO-afdeling werd versterkt met Business Directors Erik-Jan Koense (ex-KOEN) met een specialisatie in 1-op-1-communicatie en Budi Gonzalez de Chaves die na een verblijf bij Alfred terugkeerde bij het bureau.
 
Recentelijk voegden ook Tim de Waard en Daniel Samama (Senior Creatives afkomstig van FHV BBDO), Emmanuel Flores (Creative Technologist) en Michael Jansen als interim Creatief Directeur zich bij het bureau.
 
Ten slotte jong, nieuw bloed: finalisten van de Gouden Zaag-competitie Mats Wilke en Ruben van Dijk (ex-Publicis). En ADCN Jong Talent-genomineerden Gabriëla Nouws en Leon Ragetlie.
 

Media

Marketing

Economisch