Laatste shortlists Cannes Lions bekend

26-06-2015 (10:11) - Bureaus

10.10 uur  Vanochtend zijn de laatste shortlists voor de Cannes Lions bekend gemaakt. Nederlandse bureaus hebben zes nominaties binnengesleept. Maken we kans op Goud of zelfs een Grand Prix?
 
In de categorie Film Craft mag 72andSunny Amsterdam gaan hopen op een Leeuw. Op de shortlist staat de ‘Everyday is day one’-campagne voor Samsung. Dezelfde case maakt zaterdagavond kans op een Film Lion. Verder staat de Amnesty International-film ‘Death Penalty’ uit de koker van Ogilvy & Mather Amsterdam op de shortlist.
 
Op de shortlist Branded Content staan drie nog niet eerder genomineerde campagnes, te beginnen het De Huizenpromotie (ABN AMRO) bedacht en ontwikkeld door Red Urban in samenwerking met Wefilm. Ook hier heeft Ogilvy & Mather Amsterdam kans op een Leeuw dankzij ‘The Oceans’ in opdracht van WWF Nederland. N=5 is in de race met ‘Fundraiser’ voor de stichting Alzheimer Nederland.
 
Tot slot is JWT Amsterdam weer spekkoper met de ‘Taste the translation’-campagne voor Elan. Het werk behaalde de shortlist Titanium & Integrated. Morgenavond weten de bureaus of ze daadwerkelijk gewonnen hebben.
 

 


Media

Marketing

Economisch