Lay’s Crunchfunding volgens Nielson en LikeFriends

21-05-2015 (14:00) - Bureaus

Met een geschiedenis van succesvolle engagement-campagnes en een creatieve en enthousiaste fanbase in het achterhoofd, introduceert PepsiCo het online platform Lay’s Crunchfunding: wat kun je voor elkaar krijgen met een voorraad Lay’s chips en de juiste mensen?
 
Lay’s Crunchfunding draait om samenwerken en het delen van enthousiasme met elkaar. PepsiCo levert de Lay’s chips, Lay’s fans participeren met hun creatieve input. Daarbij deelt een expert zijn kennis en ervaring om alles in goede banen te leiden.
 
Het eerste project is het samen maken van de ‘’Lay’s Zomerhit’’. Sinds enkele weken vraagt ’PepsiCo zijn Lay’s consumenten acht weken lang hun muzikale skills – of hun muzikaal enthousiasme – te tonen via social media. Onder leiding van talent Nielson kiezen of creëren de Lay’s fans de melodie, beat, tekst, muzikanten, vocals en titel van hun eigen Zomerhit.
 
Zowel de Lay’s website als het Crunchfunding project is ontwikkeld door LikeFriends. OMD is verantwoordelijk voor de mediastrategie van de campagne.
 

 


Media

Marketing

Economisch