Martin and Lewis en iOnline winnen Dunkin’ Donuts account

07-12-2016 (16:26) - Bureaus

De Amerikaanse donut- en koffieketen Dunkin' Donuts opent in 2017 haar eerste vestiging in Nederland. Marketingbureau Martin and Lewis en digitaal bureau iOnline gaan aan de slag om Dunkin’ Donuts in Nederland te positioneren. Aan de keuze voor deze bureaus ging een intensieve bureau oriëntatie vooraf.  


Dunkin’ Donuts is de grootste donut- en koffieketen ter wereld. Het internationale merk heeft momenteel meer dan 12.000 restaurants in 45 landen over de hele wereld, waaronder meer dan 240 locaties in Europa. Het Amerikaanse concept bestaat al sinds 1950, maar Nederland zal het eerste land ter wereld zijn waar de nieuwe koers van Dunkin’ Donuts wordt uitgerold.


Martin and Lewis is een marketingbureau dat creativiteit en data combineert om zo maximale groei te realiseren voor haar klanten. Frank Schippers, oprichter en creatief directeur van Martin and Lewis: “Dunkin’ Donuts is een iconisch Amerikaans merk en ons team is enorm trots dat wij dit iconische merk op de Nederlandse markt mogen introduceren.'


iOnline is een digitaal productiebureau met een sterke focus op creatie en techniek.  Marco Groenendijk, Managing Director van iOnline: “We zijn natuurlijk trots op het feit dat Dunkin’ Donuts voor ons heeft gekozen als digitale partner. We zien een enorme uitdaging in de Nederlandse marktintroductie, waarin data een grote rol gaat spelen. Ook Dunkin’ Donuts in andere Europese landen zullen hiervan gaan profiteren.” 

 


Media

Marketing

Economisch