MasterCard kiest na pitch voor Ketchum

01-09-2015 (20:09) - Bureaus

10.43 uur - MasterCard kiest na een pitch Ketchum als nieuw communicatiebureau voor de Benelux. Ketchum gaat MasterCard helpen het imago als innovatief betaaltechnologiebedrijf steviger neer te zetten.

Het eerste wapenfeit in de samenwerking was de lancering van een pilot met biometrisch betalen, waarbij mensen met hun selfie of vingerafdruk betalingen kunnen doen.
 
Tom Janssen, merkstrateeg bij Ketchum: ‘Miljoenen Nederlanders betalen elke dag met Maestro en MasterCard pasjes, maar hebben geen idee dat dit bedrijf een pionier is in makkelijke en veilige betaaltechnologie voor morgen. Nu de consument uit steeds meer betaalmethoden kan kiezen, is het tijd de MasterCard merken meer profiel te geven.’

Isabelle Roels, Communicatiemanager Benelux bij MasterCard: ‘MasterCard heeft een stevige positie in de Nederlandse markt, maar is te weinig zichtbaar geweest. Daar gaan we nu met Ketchum hard mee aan de slag. Hun visie, sterke persrelaties en dynamiek gaven voor ons de doorslag.’


Media

Marketing

Economisch