Nederland en Frankrijk organiseren Digital Design event in Parijs

25-07-2016 (17:29) - Bureaus

Internationale sprekers en toonaangevende Nederlandse en Franse bureaus staan op het podium in hartje Parijs. De Nederlandse Ambassade in Parijs organiseert samen met Dutch Digital Agencies (DDA), Dutch Digital Design en de Ecole Nationale Supérieure de Création Industrielle (ENSCI) op 8 september een Digital Design event. 
 
Atelier Néerlandais
Waar Nederland een voorbeeldfunctie heeft op het gebied van Digital Design, staat Frankrijk bekend om haar artistieke talent en goede ingenieurs. De Nederlandse Ambassade in Parijs organiseert het Digital Design event om Nederlandse bureaus in contact te brengen met Franse partijen en vice versa. Het event vindt plaats in het Atelier Néerlandais, een platform voor Nederlandse ondernemers, actief in de creatieve industrie, die de Franse markt willen verkennen of uitbreiden. 
 
Philips & Renault-Nissan
Pierre Yves Panis (Chief Design van Philips Lighting) en Floris van de Klashorst (Global Vice President Connected Vehicles and Mobility Services van Renault-Nissan) trappen het event af. Daarna volgen twee plenaire sessies, de eerste met Bert Hagendoorn en Benoît Drouillat over de best practices in digital design in Nederland en Frankrijk en de tweede met Jean-Louis Frechin, Ronald van Schaik (Kaliber) en Alain Dujardin (Greenberry) over technologie en creativiteit. Aansluitend vinden er diverse themasessies plaats en tonen Nederlandse en Franse bureaus live demo’s, zoals de Withings producten van eliumstudio, het Beyond Care project van Triple en de interactieve placemat 'McTrax' voor McDonald's door This Page Amsterdam. 
 
Onder de Nederlandse bureaus die op het podium staan zijn onder meer Info.nl, This Page Amsterdam, Fabrique, Greenberry, Kaliber, Mirabeau, Burst, Evident, Informaat en Triple. Aan Franse zijde presenteren onder meer Editions Volumique, Captain Train, Réciproque en Design&Human zich. 

Media

Marketing

Economisch