Nieuwe creatieve directie Ogilvy & Mather

28-04-2016 (22:05) - Bureaus

Per 1 juli 2016 treden Peter van Rij en Martijn van Marle in dienst als Chief Creative Officers bij Ogilvy & Mather Amsterdam. Na het vertrek van Darre van Dijk eind december 2015 zocht het bureau naar de juiste vervanging.

Van Marle en van Rij werkten de afgelopen 11 jaar bij TBWA Amsterdam. Bij Ogilvy & Mather Amsterdam treden ze toe tot de board die naast hen gevormd wordt door Heleen Heijt (CFO), Daan Remarque (Chief Strategy Officer) en Edgar Molenaars (CEO). Molenaars:
 
Peter en Martijn begonnen als team bij PMSvW/Y&R, waar ze 5 jaar werkten op onder andere Amstel (vrienden campagne), KPN en Hi. Bij Publicis bedachten ze de campagne van de Landmacht ‘Geschikt/Ongeschikt’ om daarna in 2005 naar TBWA/Neboko te gaan. Daar werkten ze voor merken als Albert Heijn, Campina, Tempo Team, Delta Lloyd, Unox, KPN, Gamma, McDonald’s, Aegon en Heineken.
 
Binnen Ogilvy & Mather Amsterdam worden zij verantwoordelijk voor de creatieve leiding van het bureau waarin ze leiding geven aan een creatieve vloer van 29 man. Een mix van nationale en internationale creatieven die voor nationale en internationale klanten werken.
 
Peter van Rij en Martijn van Marle zien hun nieuwe positie als een prachtige uitdaging: 'Het waren 11 fantastische jaren bij TBWA. We hebben mooi werk gemaakt en vriendschappen voor het leven gesloten. We nemen afscheid van fijne klanten en bijzondere mensen. En dus vertrekken we met pijn in het hart. Maar soms moet je moeilijke beslissingen nemen om verder te komen.'

Media

Marketing

Economisch