Organisatie 1ste Embassy of Dutch Creativity tevreden

29-06-2015 (07:36) - Bureaus

7.35 uur De organiserende partijen van de eerste editie van de ‘Embassy of Dutch Creativity’ tijdens Cannes Lions zijn tevreden. Meer dan dertig ‘ambassadeurs’ van creatieve bureaus en bedrijven presenteerden zich als collectief aan het internationale publiek onder de vlag ‘Made in Amsterdam’.
 
Over de gehele donderdag werden zo’n 75 internationale gasten verwelkomd: van jong talent, marketing managers, business partners tot aan buitenlandse pers. De duizenden Cannes Lions bezoekers kan de opvallende Amsterdam branding op de buitenkant van het paviljoen niet kan zijn ontgaan.
 
De internationale gasten namen deel aan verschillende sessies over Amsterdam als creative capital en Nederlandse creativiteit. Onder de sprekers waren Mark van der Heijden (The Backpacker Intern), Alex Bennett Grant (WE ARE Pi), Jose Berengueres (Robotics Lab, UAE University), Mark van Iterson (Heineken), James Veenhoff (Denim City), Wesley ter Haar (MediaMonks) en Joost Haartsen (Amp.Amsterdam). Naast ontbijt, lunch en diner was er ook live muziek voor de ambassadeurs en gasten. 
 
Volgens het team achter de Embassy of Dutch Creativity, de ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA, werd met deze eerste editie een klein succes behaald.
 
Kyra Roest van IAA Nederland: ‘Het was belangrijk om het gewoon een keer te doen. De internationale gasten en participerende bureaus hadden lovende reacties, maar ook ideeën om volgend jaar meer impact te generen. We hebben in elk geval laten zien dat we als collectief kunnen samenwerken en een vuist kunnen maken, met dank aan de spirit van de deelnemers. We weten nu wat werkt en niet werkt rondom het festival. Bovendien zien we veel potentie in de  concepten van de Embassy en Made in Amsterdam voor andere creatieve handelsmissies.’ 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch